Az életmentő pánik gomb

A minap az egyik TV csatornán egy megtörtént eseteket bemutató műsor egy 3,5 éves (!!!) kisfiúról szólt, aki – miután a nagymamája elesett a kertben, és mozdulni sem bírt – felhívta a 911-et, és segítséget kért. Nem értettem, hogyan képes egy 3,5 éves kisfiú tárcsázni a segélyszámot, hiszen alig ismerheti a számokat. Aztán kiderült, hogy a nagymama telefonja rendelkezett egy nagy piros gombbal, ami egyből tárcsázta a 911-et. Utánanéztem, van-e ilyesmi Magyarországon, s rövid keresgélés után megtaláltam a Body Guard távfelügyeleti rendszert.

Tűzvizsgálóként nagyon sok tűzeset károsultjával találkozom, akik szinte kivétel nélkül arról mesélnek, hogy amikor észlelték a tüzet, nem jutott eszükbe a tűzoltóság hívószáma.

Aztán ott vannak a kismamák, akik egyedül vannak otthon kicsiny, sokszor már beszélni tudó gyermekükkel, de ha bajba kerülnek, a gyerek nem tud segítséget kérni. Az idősekről nem is beszélve, akik szintén sokszor vannak egyedül, – vagy mint a TV műsorban, az unokájukra vigyázva -, de ha baj van, nem tudnak elmenni a telefonkészülékig.

Naphosszat sorolhatnám, ki mindenki kerülhet olyan helyzetbe, hogy szüksége lehet egy vészhívóra, egy nagy piros pánik gombra, legyen az vagyonvédelmi, vagy egészségügyi ok.

A Body Guard távfelügyeleti segélyhívó rendszer többek között egy karra csatolható, vagy nyakba akasztható távindító gombbal, valamint egy telefonvonalra telepített segélyhívó készülékkel rendelkezik.

A diszpécser központ a nap 24 órájában fogadja a vészjelzést, és intézkedik a megfelelő segítség értesítésére (mentők, tűzoltóság, rendőrség), továbbá értesíti a megadott személyeket, szervezeteket, hozzátartozókat.

A segélyhívást a készülékről, vagy távindító gombbal lehet indítani, Ez utóbbi hatótávolsága 50 méter. A segélygomb megnyomásával a diszpécser központtal azonnal hangkapcsolat jön létre, az ügyeletes monitorján megjelennek a segítségre szoruló egészségügyi adatai, címe, az érzékeny mikrofon továbbítja a beszédet, a hangokat, és zörejeket, a hangszóró pedig anélkül biztosítja a kommunikációt, hogy a sérültnek bármilyen eszközt a füléhez kellene emelnie.

Szükség esetén a diszpécser azonnal értesíti az orvost, a mentőket, a rendőrséget, a tűzoltóságot, a rokonokat, vagy bárkit, aki az adott helyzetben segítséget tud nyújtani.

A készülékbe gyorsulásérzékelő van beépítve, így az információt szolgáltat arról is, hogy a segítségre szoruló áll, vagy éppen fekszik.

A távindító gomb vízálló, és ütésálló, tehát bátran fürödhetünk, vagy épp kertészkedhetünk vele, semmilyen tevékenység közben nem kell megválni tőle.

Természetesen egyszerűbbnek tűnik, hogy ha veszünk egy mobiltelefont, és ha szükség van segítségre, tárcsázzuk a megfelelő segélyhívószámot. Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy a mobiltelefont az idősebbek nem mindig tudják használni, az folyton lemerül, a billentyűzet kioldásával kell bajlódni, baj esetén nem jut eszünkbe a megfelelő telefonszám, általában letesszük valahová, nem visszük magunkkal mindenhová a lakásban, ezek a készülékek nem vízállóak, így fürdéskor, mosogatáskor nem lehet a kezünk ügyében, egyszóval könnyen előfordulhat, hogy baj esetén nincs a közelünkben.

A rendszer működtetése körülbelül annyiba kerül havonta, mint egy átlagos lakásbiztosítás. Márpedig ha hajlandóak vagyunk fizetni azért, hogy védjük a vagyonunkat, ugyanezt megtehetnénk az egészségünkkel is.

A rendszerrel kapcsolatos bővebb információkért kattintson ide >>

Nézze meg a pánik gomb működéséről szóló videót:

[useful_banner_manager banners=11 count=1]

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

négy − 2 =

+ <